سایت در حال توسعه می باشد
امکان بروز خطا در هر یک از مراحل خرید و در خواست ها وجود دارد در صورت بروز مشکل با واحد پشتیبانی تماس بگیرید
آرم طاهانگار سامانه طاهانگار



محاسبه آنلاین چاپ کتاب

محاسبه آنلاین چاپ کتاب


1400/7/20 زمان مطالعه 6 دقیقه

چاپ کتاب نیز به اندازه هر تلاش ارزشمند، نیازمند صرف انرژی و هزینه است. شاید مجبور باشید مقداری هزینه را در این مسیر، سرمایه‌گذاری کنید تا در آینده بتوانید به سود بیشتری دست پیدا کنید. به یاد داشته باشید که هزینه چاپ کتاب را به عنوان یک سرمایه‌گذاری در نظر بگیرید، نه هزینه. کتاب یک دارایی ارزشمند است که در درازمدت برای شما درآمد به همراه دارد.

اگر زمان آن رسیده است که این مسیر حماسی، از ایده گرفته تا تهیه اولین پیش‌نویس کتاب را طی کنید و کتاب خود را به علاقه‌مندان عرضه کنید، در جای درستی قرار دارید. در این بخش، هر آنچه که باید در مورد چاپ آنلاین کتاب، هزینه چاپ کتاب و قیمت چاپ آنلاین کتاب بدانید را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهید. با ادامه مطلب همراه باشید:

 

چاپ دیجیتال کتاب چیست؟

چاپ آنلاین کتاب به صورت دیجیتالی، با استفاده از یک دستگاه کپی با تکنولوژی و سرعت بالا انجام می‌شود. این دستگاه ویژگی‌های درخواستی را با تجهیزات صحافی کامپیوتری ترکیب می‌کند.

چاپگر، فایل‌های دیجیتال جداگانه‌ای را برای جلد و متن داخلی کتاب ذخیره می‌کند. سپس این فایل‌ها با استفاده تونر (به جای جوهر) چاپ می‌شوند. سپس صفحات چاپ شده با یک جلد تصویری رنگی ترکیب می‌شوند. در مرحله آخر، کل صفحه‌های کتاب به هم چسبانده شده و با اندازه مناسب بریده می‌شوند.

این سبک چاپ کتاب یکی از بزرگ‌ترین تغییرات در فناوری چاپ است و در صنعت چاپ به سرعت در حال رشد است. البته، چاپ کتاب به صورت دیجیتالی برای هر نوع کتابی مناسب نیست. اگر حجم کتاب شما بالا است، توصیه می‌شود که از چاپ افست استفاده کنید.

 

مقایسه روش دیجیتالی و افست

مقایسه کارکرد

افست (سنتی): در روش سنتی از جوهر برای چاپ کتاب بر روی ماشین استفاده می‌کنند. شخصی‌سازی و اعمال ویژگی‌های خاص مربوط به چاپ بسیار دشوارتر و زمان‌گیر است.

دیجیتال: فناوری چاپ دیجیتال، امکان چاپ کتاب بر روی چاپگرهای لیزری و جوهرافشان با کیفیت بالا را فراهم می‌کند. اعمال رنگ‌های متنوع بر روی جلد و صفحات اصلی با این روش چاپ، ممکن است.

مقایسه هزینه چاپ کتاب

افست (سنتی): چاپ کتاب به صورت سنتی برای کتاب‌هایی با تعداد تیراژ بالا بسیار مقرون به صرفه است. هر چقدر که تعداد نسخه‌های کتاب در یک زمان بیشتر باشد، هزینه هر کتاب کمتر می‌شود. بااین‌حال، شما باید حداقل 100 نسخه چاپ کنید تا هزینه چاپ کتاب به صورت سنتی مقرون به صرفه باشد.

دیجیتال: اگر قصد دارید که تعداد نسخه کمی از کتاب را چاپ کنید، استفاده روش دیجیتال چاپ کتاب، هزینه کمتری به همراه دارد. در حالت کلی، هزینه چاپ کتاب با روش دیجیتالی نسبت به روش افست بالاتر است چون امکان صرفه‌جویی در هزینه به خاطر تعداد چاپ بالا وجود ندارد.

 

مزایای چاپ آنلاین کتاب به صورت دیجیتالی

جهان به سرعت در حال تغییر است و محتوای چاپی نیز از این تغییر و تحول محروم نیستند. چاپ آنلاین کتاب به صورت دیجیتالی، فرصت‌های جدیدی را برای ناشران ایجاد می‌کند تا کتاب‌های خود را با سرعت و کیفیت بالاتری توزیع کنند و درآمد حاصل از آن را افزایش دهند.

استفاده از روش دیجیتالی نه تنها با افزایش کارایی می‌شود، بلکه هزینه چاپ کتاب را نیز کاهش می‌دهد. چند مورد از مزایای چاپ کتاب به روش دیجیتالی:

  •  صرفه‌جویی در هزینه برای کتاب‌هایی با تیراژ پایین
  •  کنترل ویژگی‌های کتاب با استفاده از گزینه‌های چاپ کتاب
  • کاهش سرعت چاپ و انتشار کتاب
  • عدم نیاز به چاپخانه‌های بزرگ
  • پایین بودن هزینه چاپ سیاه‌وسفید پایین
  • صرفه‌جویی در نیروی انسانی
  •  بالا بودن دقت دستگاه‌های چاپ دیجیتالی

 

هزینه چاپ آنلاین کتاب

چاپ کتاب هزینه‌های مخصوص به خود را دارد و جزو نگرانی‌های نویسندگان است. این هزینه تحت تأثیر فاکتورهای مختلفی است که با محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب، قبل از هر اقدامی می‌توان برآورد هزینه تقریبی چاپ کتاب را محاسبه کرد. اطلاع از این هزینه باعث آسودگی خاطر نویسنده می‌شود.

طراحی جلد کتاب: جلد کتاب اولین چیزی است که توجه مردم را به خود جلب می‌کند و مردم از طریق جلد در مورد محتوای کتاب قضاوت می‌کنند. کیفیت جلد طراحی شده برای کتاب تعیین کننده هزینه چاپ آن است. به این صورت که اگر جلد کتاب به صورت بسیار تخصصی و حرفه‌ای طراحی شده باشد، مسلماً هزینه چاپ باکیفیت آن نیز بالا خواهد بود.

صفحه‌آرایی: صفحه‌آرایی نیز نقش مهمی در جلوه ظاهری کتاب دارد (البته نه به اندازه جلد). عوامل زیادی هستند که می‌توانند رنج قیمت صفحه‌آرایی را تحت تأثیر قرار دهند. طولانی بودن کتاب، وجود نمودار و تصاویر در محتوای کتاب از مهم‌ترین این عوامل هستند.

ویراستاری: ویرایش متن کتاب از لحاظ ساختاری و معنایی به شکل‌های مختلف انجام می‌شود که هر کدام متناسب با میزان ویرایش نیاز به هزینه دارند. البته، ویرایش علمی کتاب‌های تخصصی نیاز به یک ویراستار متخصص دارد تا صلاحیت مطالب درج شده در کتاب تأیید شود.

هزینه‌های دیگر:

سایر مراحل چاپ کتاب مانند نوع صحافی، نوع رنگ چاپ، تیراژ کتاب، کیفیت کاغذ، مقوای جلد کتاب و ... نیز از عواملی هستند که تأثیر بسزایی در هزینه چاپ کتاب دارند.

 

طاهانگار بهترین مجموعه برای چاپ کتاب با بالاترین کیفیت و سرعت

پیشرفت روزافزون تکنولوژی باعث شده است که چاپ و نشر کتاب‌ها نیز با کیفیت بهتری انجام شوند و مجموعه‌های زیادی در این زمینه شروع به فعالیت کنند.

چاپخانه طاهانگار با پیشینه درخشان خود در تلاش است که خدمات چاپ کتاب به روش دیجیتالی را با سرعت و کیفیت عالی را در اختیار نویسندگان و مشتریان عزیز قرار دهد. محصولات چاپی این مجموعه به صورت آنلاین و حضوری عرضه می‌شوند و برای این‌که مشتری از محصول نهایی خود راضی باشد، تمام ویژگی‌های لازم توسط خود او مشخص می‌شود.

برای آسودگی خاطر، بهتر است که به لینک محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب مراجعه کنید و با اعمال ویژگی‌های درخواستی خود از هزینه تقریبی چاپ کتاب خود مطلع شوید.

این محاسبه به شما کمک می‌کند که قبل از هرگونه اقدام دیگر از هزینه‌ها مطلع شده و سپس در این مورد تصمیم بگیرید. نویسندگان زیادی هستند که بدون محاسبه اولیه، به خاطر هزینه بالا دچار پشیمانی می‌شود و از چاپ کتاب منصرف می‌شوند.

 

ویژگی‌های لازم برای محاسبه قیمت چاپ کتاب با طاهانگار

قطع کتاب، تعداد چاپ، نوع کاغذ، نوع چاپ، تعداد صفحات سیاه‌وسفید، تعداد صفحات رنگی، روکش و جلد کتاب و نوع صحافی، ویژگی‌هایی هستند که باید نسبت به تنظیم آن‌ها اقدام کنید. اگر ویژگی‌های درخواستی خود را مشخص کنید، قیمت مشخصی برای شما ظاهر می‌شود که متناسب با بودجه خود می‌توانید نسبت به چاپ اقدام کنید.

مجموعه طاهانگار، شرایط و قوانین خاصی را برای چاپ کتاب به صورت دیجیتالی در نظر گرفته است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- چاپ رنگی صفحات برای نوشته‌ها، جداول، اشکال و تصاویر با تراکم رنگ بری معمولی است نه تمام صفحه رنگی.

 2- مجموع صفحات رنگی و سیاه‌سفید باید برابر با صفحات کل PDF کتاب باشد.

3- شماره صفحات رنگی از روی شماره صفحه فایل PDF چاپ خواهد شد دقت فرمایید شماره صفحات مندرج در فهرست مطالب ملاک نگردد.

4- در طراحی جلد فضای لازم برای صحافی و برش کتاب طبق نمونه فضا برش مناسب لحاظ گردد. مثال: اندازه نهایی کتاب وزیری 17 در 24 است که در طراحی 17.5 در 25 باید طراحی گردد.

5- مد رنگی صحیح برای چاپ جلد CMYK است در صورت حساسیت کار لطفاً دقت فرمایید، چاپخانه در مورد رنگ و تفاوت چاپی مسئولیتی ندارد.

6- تفاوت رنگ‌ها در طراحی نسبت به چاپ 20‌‌% است.

7- صحافی منگنه‌ای فقط برای کتاب حداکثر 70-80 صفحه‌ای است.

8- نحوه محاسبه عطف کتاب به ازای هر 200 صفحه 1 سانتی‌متر لحاظ گردد.

9- برای صحافی جلدسخت با طرح جلد و گالینگور حتماً باید صفحات کتاب بیشتر از 400 صفحه باشد و عطف کتاب به‌صورت گرد صحافی می‌گردد درصورتی‌که تعداد صفحات کتاب کم‌تر از 400 صفحه است کتاب چسب گرم خواهد شد.